Semestern är enligt svenska barnfamiljer bästa tidpunkten att lära sig simma. Det visade en nyligen genomförd undersökning på Fritidsresor.se, och därför fokuserar Fritidsresors sommarkampanj på barn och simskolor.

Varje år lär sig 5 000 barn simma i Bamses simskola på något av Fritidsresors 22 Blue Village Family Life-hotell. Enligt en nyligen genomförd undersökning föredrar majoriteten av barnfamiljer att låta sina barn lära sig simma under semestern.

– Få saker ger mer glädje och skapar härliga minnen än att lära sig simma, och därför har vi valt att fokusera på barn och simskolor i den första delen av sommarkampanjen, säger Anna Laestadius, marknadsdirektör på TUI Nordic/Fritidsresegruppen.

Kampanjen har även ett viktigt budskap.

– Vi hoppas även förmedla vikten av simkunnighet och precis som undersökningen visar är semestern ett ypperligt tillfälle att delta i en simskola. I ett av inslagen ger därför en siminstruktör tips på hur man bäst lär barn simma, säger Anna Laestadius.

Sommarkampanjen lanseras den 23 december och är den första genom samarbetet med Forsman & Bodenfors. Kampanjen kommer att gå i TV, print, online, samt på Facebook och Instagram.